Erasmus+ 2022 Activitatea participanților la curs

Educație incluzivă  

ERASMUS+ 2023 a abordat tema Educației interculturale prin intermediul filosofiei și abordării educaționale EUMOF (European Mobility Folktales). Aceasta cuprinde povești populare europene despre diferite aspecte ale călătoriilor, călătoria fiind o activitate umană fundamentală care are loc de mii de ani și dintr-o multitudine de motive.

Colecția include douăzeci și patru de povești din cinci state membre diferite ale UE: Austria, Cipru, Grecia, Polonia și Portugalia. Fiecare basm reflectă cultura care l-a produs, deoarece trebuie să fie legat de obiceiuri, tradiții, legende, evenimente, locuri etc. sau să includă elemente specifice culturii, cum ar fi îmbrăcămintea, arta, muzica, mâncarea, limba, arhitectura, viața de zi cu zi, patrimoniul etc.

Folosind modelul filozofiei și abordării educaționale EUMOF, cursanții au selectat basme din folclorul romanesc si le-au adaptat cerințelor educaționale astfel încăt să cuprindă întregul colectiv de elevi, urmărindu- se adaptarea, dezvoltarea, testarea, implementarea și diseminarea de noi metodologii de predare și strategii pedagogice. Acestea permit elevilor conștientizarea importanței diversității culturale si lingvistice în Europa. Se urmărește promovarea unui sentiment de cetățenie europeană, dar și toleranța și respectul față de popoarele și culturile din aceste povești.

 

Exemple de activități:

 

Adevăratele bijuterii ale prinţesei

                     

Sarea in bucate

    Fișă de activitate 1 - Culture   Fișă de activitate 2 - Difference   Fișă de activitate 3 - Language        

În cadrul consiliului profesoral s-a realizat diseminarea experiențelor dobândite prin  proiectul Erasmus+ 2022 referitoare la Filozofia și abordarea educațională EUMOF prin intermediul basmelor populare. După o prezentare succintă a conținutului teoretic al cursului, s-au expus activitățile participanților. S-a pus în valoare bogăția folclorului românesc și oportunitatea vastă de abordare a acestora în activitatea didactică.

                                                       

  Ieri, 28.11, școala noastră a găzduit ședința cercului metodic al profesorilor de limba engleză din Mediaș și împrejurimi. Tema ședinței a fost ”Importanța proiectelor europene de mobilitate în dezvoltarea competențelor lingvistice”. Deoarece școala noastră a fost și este implicată și în prezent în proiecte europene, tema ne-a venit ca o mănușă. Astfel, pe lângă alte aspecte importante care au fost dezbătute în ședință și o altă prezentare de proiect european, am diseminat și noi rezultatele celui mai recent proiect care s-a încheiat în 31.08.2023. Tânăra si dedicata noastră colegă, prof. Dumitra Elena Iuliana, a prezentat un material bogat despre cursul de formare pe care l-au urmat 5 profesori ai școlii noastre la Universitatea Aristotel din Salonic, Grecia. Doamna director, Gheorghiu Liana, a vorbit apoi despre importanța multilingvismului, promovat de proiectele europene și despre impactul pe care participarea la un astfel de proiect îl are asupra învățării limbilor străine de către elevi și cadre didactice, în special a limbii engleze, limba de desfășurare a proiectului. A fost o întâlnire frumoasă, cu un schimb de idei foarte folositor, cu cadre didactice dedicate muncii lor, cu oameni frumoși și prietenoși. Vă mai așteptăm pe la noi!

       

Sari la conținut